Martes. 13.11.2018 |
El tiempo
Martes. 13.11.2018
El tiempo

El ascenso del Ensino a la Liga Femenina Día tiene acento focense

Juan Nécega, en el partido ante el Iraurgi.
Juan Nécega, en el partido ante el Iraurgi.

El mariñano Juan Nécega fue uno de los grandes protagonistas de la hazaña del equipo lucense, llegando a encadenar 22 triunfos seguidos. El técnico asegura que su único mérito fue el de "dar tranquilidad a las jugadoras"

2 de noviembre del 2017, 19:00 horas. El coruñés Fernando Buendía presenta su dimisión como técnico del Duran Maquinaria Ensino de Liga Femenina 2 y el club lucense decide mirar hacia dentro de la casa y le encomienda el equipo al mariñano Juan Nécega (Foz, 1973), el preparador de ese conjunto en las dos temporadas anteriores y en aquel instante entrenador del equipo júnior de la entidad. El focense da su aprobación y decide tomar las riendas de un grupo que había sumado 3 derrotas y tan solo 2 victorias en un arranque de campaña muy dubitativo. “Chamáronme un xoves ás 7 da tarde dicíndome se podía ir adestrar porque Fernando marchaba e non tiñan adestrador. En principio era unha solución temporal mentres buscábamos outra persoa, pero chegou un momento no que me dixeron que era mellor que acabara a temporada eu”, rememora Nécega.

La solución parece que no pudo ser más acertada, aunque el inicio no fue el idóneo, ya que Nécega también arrancó en el banco con 3 triunfos y 3 derrotas, pero desde aquel momento, el resultado global no ha podido ser mejor. En total fueron 22 triunfos y solo esas mecionadas 3 derrotas, culminando con una racha triunfal de 19 triunfos consecutivos y el regreso del Ensino, 11 temporadas después, a la Liga Dia, la máxima categoría del baloncesto femenino español, tras un play off en Valencia en el que ninguno de los cuatro rivales que tuvieron enfrente les pudieron hacer sombra. “Estamos moi contentos porque o ascenso foise plantexando ao final como un obxectivo e cumpriuse. En principio non pensábamos niso, pero as cousas foron pouco a pouco a mellor e logrouse con moito esforzo e traballo”, señala.

La ilusión fue otro de los motores de la transformación del equipo. “Tíñamos moita ilusión, estábamolo facendo ben, incorporouse xente que nos xeraba aínda máis ilusión e nos aportaba máis calidade e ao final contamos cunha plantel moi longo para traballar con moita intensidade. Ao final foi a clave do éxito, ter esa boa calidade de traballo que daban as xogadoras ao ter un equipo tan longo”, destaca.

Nécega considera que su aportación fundamental al grupo fue “dar tranquilidade e intentar só que cada unha desenvolverá as súas virtudes ao máximo e se puxeran a disposición do equipo”, afirma. El colectivo fue lo que llevó el Ensino al ascenso. “Non somos un equipo no que destaque unha xogadora sobre o resto. Hai partidos nos que unhas o fan mellor que as outras, pero as nosas valoracións sempre foron corais e iso converteunos nun equipo que non dependía só dunha persoa. Todo o mun puxo o seu traballo en favor do equipo e sempre acabamos a maioría dos partidos con máis de 4 xogadoras superando o 10 de valoración. Noutros equipos ves que destacan moito 2 persoas e o resto completan. Aquí aporta todo o mundo moito, éramos un equipo con confianza e tíñamos perigo en todos os postos”, valora.

La última derrota del cuadro lucense se produjo el 9 de diciembre del pasado año en Vilagarcía de Arousa, cuando caían ante el Kemegal Cortegada (62-60). Por eso el Ensino llegaba con la moral por las nubes al play off de ascenso de Valencia “A toro pasado e desde fóra, todo parece moi fácil, pero plantarnos diante dun pavillón de 3.000 persoas e debutar contra o anfitrión non foi fácil, porque era a primeira vez para todas que xogábamos diante de tanta xente. Ese partido conseguimos gañalo, contra o León custounos entrar no partido, pero coñecíamolas ben e tamén o levamos e logo o terceiro queríamos ganar para evitar ao outro equipo de Valencia, porque a outra final xogouse diante de 6.500 persoas. Foi un ambiente incrible”, recuerda. 

Con tres victorias en la fase, el Ensino se plantó en la primera final ante el Spar Gran Canaria, “un equipo que traía uns números escandalosos na liga regular, sendo as máis anotadoras, as máis valoradas,…”, pero las lucenses consiguieron dominar el encuentro y llevarse la victoria de forma contundente (65-84). “Eran un gran equipo, pero tampouco querían enfrontarse a nós. Estábamos moi motivadas, todo o mundo quería que o partido empezase canto antes e a verdade é que fixemos un encontro moi bo, castigándoas onde máis lles doía. Desgastámolas todo o que puidemos e iso notouse ao final do partido”, razona.

Nécega destaca el ambiente de Valecia, “porque as fases sempre son unha festa do baloncesto”, pero también resalta la dureza para las jugadoras. “Son as que peor o pasan porque teñen que xogar 4 partidos en 4 días e é un desgaste inmenso. E arríscaste a que a lesión dunha ou dúas xogadoras poida botar ao traste todo o traballo da temporada. Paréceme inxusto, pero si que moi bonito para quen o vive e, sobre todo, para quen sae airoso do envite”, concluye. 

PRÓXIMO AÑO. Aunque de momento no han avanzado nada, Juan Nécega se pone a disposición del club para ralizar su debut como entrenador en la élite. “Non falamos nada, pero penso que continuaremos un ano máis. Teño que mirar se podo compaxinar o tema profesional con esta labor, pero entendo que é un dos esforzos que apetece e merece a pena facer. Estou a disposición do club tanto para facelo como para non, pero é bastante probable que siga”, avanza.
La entidad trabaja ahora en los despachos para que los temas burocráticos no echen al traste lo logrado en el parqué: “Hai que cumprir unha serie de requisitos, pero creo que non imos ter ningún tipo de problema nese aspecto”. 

Los aficionados al baloncesto de Lugo están de enhorabuena, ya que contarán con dos equipos en la élite. “Había moito que non coincidían Ensino e Breo na máxima categoría e hai que pensar en gozar disto porque non se sabe canto vai durar”, afirma Nécega.

MARGA. La cuota mariñana del éxito del Durán Maquinaria Ensino no se compone solo de la aportación de Juan Nécega, sino que también aparece la jugadora Marga Moreira Gomes. La burelense no disfrutó de oportunidades en la fase de ascenso de Valencia, pero sí jugó minutos durante la liga regular, disminuyendo su presencia a lo largo de la campaña conforme el conjunto lucense se fue reforzando con jugadoras de más nivel y experiencia que la deportista criada en la cantera del Club Baloncesto Burela.

El ascenso del Ensino a la Liga Femenina Día tiene acento focense
Comentarios