jueves. 28.10.2021 |
El tiempo
jueves. 28.10.2021
El tiempo

Los afectados por el cierre de Vestas: "Desbaratáronnos a nosa vida"

undefined
Un grupo de trabajadores conversa a la salida de la fábrica. ÁLVEZ
La plantilla de la planta de ensamblaje y creación de componentes de aerogeneradores de Viveiro es joven y ahora "non sabemos moi ben que vai ser de nós e das nosas familias" 

Como un jarro de agua fría sentó este lunes entre los trabajadores de Vestas en Chavín el anuncio de la empresa . "Mal, tiñamos un nivel moi alto de calidade, demostrabamos o bo facer dunha fábrica pequena que avanzaba os produtos o máximo posible de cara a facelos en serie, estabamos relativamente tranquilos, producindo a máxima capacidade e hoxe —por este lunes— tiñamos que reunirnos para ver a produción do ano que vén", resumía el sentir de la plantilla el presidente del comité de empresa, David Mariño (UGT).

"Supostamente chamaron ao director uns minutos antes dicindo que había cambio de plans e non lle deron opción tampouco a ningún tipo de réplica", añade. Mariño reconoce que hasta ahora jugaban la baza de la especialización.

"Somos un equipo máis profesional, máis preparado, máis experimentado, sempre servimos de enlace para esas fábricas máis enfocadas á produción masiva, de avanzadilla, para poñer a proba os produtos e melloralos para que despois se poidan producir á máxima velocidade posible, pero vese que xa non lles fai falla".

El presidente dice que el discurso del directivo danés que les comunicó la decisión alabó su especialización, pero dijo que "xa non querían contar máis con nós".

El representante acabó la jornada con dos kilos de informes técnicos y memorias de las causas objetivas, organizativas y productivas que justifican la decisión de la empresa. La planta vivariense trabaja bajo pedido y "estabamos por encima de obxectivos", considera.

La firma siempre destacó los altos estándares de seguridad, manejo de herramientas, Epis y cualificación de su plantilla, "pero agora parece que todo iso non vale nada. De feito, o discurso foi dicir que demostramos ser das mellores plantillas de Vestas, que demos o 100% e incluso máis en toda a traxectoria da fábrica", lamenta.

La plantilla de Chavín tiene una edad media de entre 35 y 40 años. "Está na súa plenitude laboral, é xente nova que está empezando os seus proxectos vitais, moitos acábanse de comprar un piso, como é lóxico cando tes unha estabilidade económica e social. Desbarataron a vida de moitas persoas realmente coa noticia", concluye.

Tanto familias como trabajadores quedarán en la calle de ratificarse el Ere el 31 de diciembre próximo. "A día de hoxe non hai alternativa, as cousas están mal; vemos como está o de Alcoa, en proceso, pero ten mala pinta. Realmente despois de Alcoa esta é a fábrica máis potente da zona da Mariña sen lugar a dúbidas, por salario e condicións laborais".

De hecho, los datos del informe Ardán confirman año tras año su contribución al PIB de A Mariña occidental y de la propia provincial lucense. "Somos cento e pico de persoas que non sabemos moi ben que vai ser de nós e das familias correspondentes", lamenta.

El desánimo se instaló entre los empleados, de los que alguno ya descarta recolocarse en cualquier punto fuera de la comunidad: "Teniendo mi vida aquí en Galicia, no me planteo ir a Ciudad Real". La mayoría de los trabajadores son de Viveiro y el resto de Cedeira, Cariño, O Valadouro o Burela.

Desde UGT-Fica Costa lucense rechazan el Ere extintivo para toda la plantilla porque "a fábrica de Viveiro é un centro rendible que ao longo da súa historia nunca tivo balances económicos negativos". Por eso rechaza cualquier medida que afecte al empleo y la actividad industrial.

Anuncia que llevará a cabo todas las medidas que estén en su mano para evitar la deslocalización, la pérdida de empleo y de industria en A Mariña. Exige a las administraciones implicación en este conflicto. La negociación del Ere arranca el 28. Las acciones que acuerden los sindicatos se comunicarán en asamblea a los trabajadores. 

Los afectados por el cierre de Vestas: "Desbaratáronnos a nosa vida"
Comentarios