La Xunta distingue en Vilalba a 50 ganaderías que conforman "un sector líder en España"

El conselleiro de Medio Rural, José González, destacó la producción láctea como "buque insignia do rural galego" en la entrega de los segundos premios Exceleite, que presidió junto a la responsable de Medio Ambiente, Ángeles Vázquez

Entrega de los premios Exceleite. M. MANCEBO
photo_camera Entrega de los premios Exceleite. M. MANCEBO

"A produción leiteira é o buque insignia do rural galego. Un referente dentro e fóra que, co traballo e a seriedade dos gandeiros e de todos aqueles que os asesoran, estase a converter nun sector líder en España". Así inició su discurso el conselleiro de Medio Rural, José González, en el transcurso de la entrega de los II Premios Exceleite a la excelencia higiénico-sanitaria de los explotaciones de leche cruda de vaca celebrada este martes en el hotel Spa Attica-21 de Vilalba, y donde se distinguió a medio centenar de ganaderías.

Durante su intervención, González explicó que "nos primeiros nove meses do ano" los ganaderos gallegos ingresaron cerca de "36 millóns de euros máis que no 2017", lo que supone un incremento del 6%.

"En termos globais xa se superaron os 639 millóns de euros e esperamos que a finais deste ano se cheguen aos 800 millóns", auguró, destacando que "estes bos resultados só son posibles grazas ao esforzo".

Estas no fueron además las únicas cifras a las que hizo alusión el responsable de Medio Rural, quien confirmó que su área seguirá "achegando recursos" para "manter o bo status sanitario da cabana gandeira de Galicia".

Así, avanzó que se destinarán "uns 17 millóns de euros en 2019 para as campañas de sanidade animal". Además, se trabajará "na recuperación dos recursos autóctonos gandeiros" y se ahondará "na mellora xenética da raza frisona, para o que a consellería vai establecer unha nova axuda dotada con 200.000 euros", con el fin de fomentar la recría.

José González presidió esta gala junto a Ángeles Vázquez, la conselleira de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda, en la que se reconoció el trabajo desempeñado por unas 50 explotaciones de extensivo, semiextensivo, intensivo y ecológico de toda Galicia.

Del medio centenar de galardonadas, 30 se llevaron diplomas acreditativos como finalistas y las 20 restantes se repartieron los oros y las platas.

En la modalidad de ecológico, el primer premio fue para Ángel Rivas Lamas, de Friol, y la plata se la llevó Concepción Torres López, de Chantada.

En intensivo, los títulos fueron para María Gómez, de Melide, y María José Prieto, de Aranga (en explotación pequeña); Carmen Pérez, de Frades, y Lourdes Landeira, de Trazo (mediana); y Mónica Landeira y Ganadería Pereiriña, ambas pertenecientes a Val do Dubra (grande).

En semiextensivo, las medallas recayeron en Irene Penín, de Palas de Rei, y Hermanos Prado Carracedo, de Vilalba (pequeña); Jesús Manuel Baleato, de Tordoia, y Paz Reguera, de Castroverde (mediana); y la Ganadería Gasu, de Tordoia, y Vilagudín SC, de Ordes (grande).

Por último, también se reconoció a las explotaciones en extensivo. Así, fueron premiadas A Riveira SC, de Sobrado, y Benito Mouriño, de Silleda (pequeña); Piñeiro SC, de Castroverde, y Ángel Cortés, de Rodeiro (mediana); y Santiago Barco Fuentes, de Touro, y María Sira González Folgueiras, de Sarria (grande).

Comentarios