Miércoles. 22.05.2019 |
El tiempo
Miércoles. 22.05.2019
El tiempo

Patrimonio dos Ancares denuncia daños en mámoas en Meira y Pol

Restos de macetas en una mámoa de una necrópolis de Acevreira. EP
Restos de macetas en una mámoa de una necrópolis de Acevreira. EP

Asegura que fueron "destruídas premeditadamente" para plantar eucaliptos

. El colectivo Patrimonio dos Ancares ha denunciado ante Patrimonio la destrucción de varios yacimientos prehistóricos en Meira y Pol para que "á maior urxencia visiten os sitios e incoen os correspondentes procedementos sancionadores".

Desde la entidad explican que este mismo fin de semana pudieron constatar la destrucción de la necrópolis de Acevreira, situada entre los dos municipios y que estaba formada por nueve mámoas, todas catalogadas por Patrimonio. "Catro desapareceron na súa totalidade e as outras dúas sufriron graves danos ocasionados pola maquinaria pesada que as atraveraron de lado a lado", explican, precisando que incluso encontraron "macetas de plástico para 600 plantas de eucalipto ciscadas sobre o cráter de violación" de una de las mámoas.

"Ademais de borrar do mapa máis de 5.000 anos de historia, os agresores demostran o seu desprezo polo medio ambiente", inciden desde el colectivo. Concretan además que el lugar donde estaba la mámoa 9, situada cerca de la aldea meirega de Rielo, ya estaba cartografiado como Medorra de Acevreira, "polo que non cabe amosar descoñecemento, foi destruída premeditadamente".

Y no es un caso único, pues detallan también que a menos de 100 metros, en Lúa (Pol) la Medorra de Aviega "tamén foi arrasada recentemente por maquinaria pesada para plantar eucaliptos". De igual manera, en el Monte do Foxo, en la parroquia polense de Ferreiros, la necrópolis del Alto do Campeliño, situada a 625 metros de altitud y formada por cuatro mámoas, cada una de unos 20 metros de diámetro, también está dañada. Dos llevan años así, pero las otras dos estaban bien, dicen, hasta hace unos días, cuando fueron "salvaxemente arrasadas por maquinaria pesada que as achandou na súa totalidade".

Patrimonio dos Ancares lamenta que estos hechos no sean una excepción y define como "pandemia imparable" la "destrución sistemática que nos últimos anos está a padecer o patrimonio prehistórico de Galicia".

Patrimonio dos Ancares denuncia daños en mámoas en Meira y Pol
Comentarios