sábado. 19.10.2019 |
El tiempo
sábado. 19.10.2019
El tiempo

Lareira de Soños solicita la rehabilitación de la escuela habanera de Os Vilares

Escuela habanera de Os Vilares. EP
Escuela habanera de Os Vilares. EP

La asociación dirigirá un escrito a los grupos políticos de Guitiriz y a la Diputación para arreglar un edificio que en 2023 cumplirá 100 años

La asociación cultural Lareira de Soños solicitará a los grupos políticos de Guitiriz y a la Diputación Provincial de Lugo la rehabilitación de la antigua escuela habanera de Os Vilares, un inmueble que en 2023 cumplirá el centenario de su construcción.

La entidad, que acaba de lograr recientemente el compromiso del Parlamento gallego para recuperar los frescos de las iglesias de Os Vilares y Labrada, da un paso más para alcanzar también la rehabilitación de «otro elemento patrimonial» muy importante para esta parroquia guitiricense.

Por eso tiene previsto remitir un escrito a todos los grupos políticos municipales y a la Diputación "para que esta actuación se inclúa dentro dos seus programas electorais", explica Antón de Guizán, responsable de la asociación cultural, consciente de que "o ritmo das administracións é lento".

Por eso, y teniendo el 2023 en el horizonte, el objetivo que se marcan es que el edificio, que estructuralmente se encuentra en buen estado, pueda mejorar "a súa accesibilidade". Además, piden que se "ille ben, que se poña unha fonte de enerxía de calor e que se dote dun mobiliario versátil para poder convertelo nun centro social multiusos".

"A súa rehabilitación servirá de homenaxe aos emigrantes que construiron esta e moitas outras escolas habaneiras na comarca chairega. Eles sabían que a mellor arma para saír do atraso era a cultura e nós temos que darlle garantía de futuro", dice Antón de Guizán, quien explica que la ubicación del inmueble, en el centro de la parroquia de Os Vilares, es determinante.

"A xente maior pode ir ver a televisión, xogar ás cartas ou a diferentes actividades. Desexamos que poidan facer uso as entidades e asociacións da parroquia, pero tamén queremos que estea aberto a todas as persoas interesadas", afirma el responsable de Lareira de Soños, quien recuerda que la Casa Habanera de A Conchada fue protagonista de un libro del Deán de la Catedral de Santiago de Compostela, Segundo Pérez.

"A recuperación deste inmoble, xunto coa petición de Xermolos para mellorar a casa do poeta Díaz Castro, poden axudar a que Os Vilares mellore e se converta nun reclamo turístico e cultural", señala De Guizán, que pone de ejemplo otras escuelas, como la de Santaballa o Lanzós, de buenas actuaciones en este sentido.

"Hai que sensibilizar ás forzas políticas das necesidades e dos beneficios do amaño da escola habaneira da parroquia", concluye.

Lareira de Soños solicita la rehabilitación de la escuela habanera...
Comentarios